Σάββατο 15 Ιουνίου 2013

ΕΡΤ, ΠΥΡΗΝΑΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ-ΕΚΦΡΑΣΗΣ-ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ.


ΕΡΤ : ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΠΥΡΗΝΑΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ - ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ - ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ.

Βρέθηκα στο Ραδιομέγαρο της ΕΡΤ, κάποιες ώρες μιάς από τις προηγούμενες νύχτες και έζησα τον ιδιαίτερο παλμό της ατμόσφαιρας, που δίχνει ότι επιτέλους έχει αρχίσει κάτι να... κινείται. Γεννιέται ένας πυρήνας ελεύθερης έκφρασης, διεξόδου της χρόνιας καταπίεσης, αμφισβήτησης και ίσως αντίστασης και κινητοποίησης. Από μιά πρόχειρη σκηνή στην είσοδο του κτιρίου, πολλοί καλλιτέχνες στη σειρά τραγουδούσαν 2-3 τραγούδια, συμμετέχοντας και αυτοί στις εκδηλώσεις. Μία πραγματικά ιδιαίτερη στιγμή ήταν, όταν ο Βασίλης Λέκκας τραγούδησε το "Μάνα μου Ελλάς", με ένα μοναδικό και ιδιαίτερα συναισθηματικό τρόπο. Το τραγούδι αυτό και η ανάλογη ερμηνεία του, ήταν ότι καλύτερο γιά να εκφράσει ότι ένοιωθαν λίγο-πολύ οι παρευρισκόμενοι, αλλά και ότι νοιώθει αυτή την εποχή ο μέσος Έλληνας...

Οι στίχοι αυτοί του Ν. Γκάτσου, μελοποιημένοι από τον Σ. Ξαρχάκο, δίνουν, με τη διαχρονικότητά τους, λόγο και έκφραση σε αυτό που κυριαρχεί, σαν συναίσθημα και σκέψη, στη ψυχή των Ελλήνων αυτή την εποχή...

Δεν έχω σπίτι πίσω για να `ρθώ
ούτε κρεβάτι για να κοιμηθώ
δεν έχω δρόμο ούτε γειτονιά
να περπατήσω μια Πρωτομαγιά.

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα 'πες με το πρώτο σου το γάλα.

Μα τώρα που ξυπνήσανε τα φίδια
εσύ φοράς τα αρχαία σου στολίδια
και δε δακρύζεις ποτέ σου μάνα μου Ελλάς
που τα παιδιά σου σκλάβους ξεπουλάς.

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα 'πες με το πρώτο σου το γάλα.

Μα τότε που στη μοίρα μου μιλούσα
είχες ντυθεί τα αρχαία σου τα λούσα
και στο παζάρι με πήρες γύφτισσα μαϊμού
Ελλάδα Ελλάδα μάνα του καημού.

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα 'πες με το πρώτο σου το γάλα.

Μα τώρα που η φωτιά φουντώνει πάλι
εσύ κοιτάς τα αρχαία σου τα κάλλη
και στις αρένες του κόσμου μάνα μου Ελλάς
το ίδιο ψέμα πάντα κουβαλάς.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου