ΤΑ 4 ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ-ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ ΤΗΣ "ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ" ΠΩΛΗΘΗΚΑΝ ΤΕΛΙΚΩΣ, 4 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙ ΠΟΤΕ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΙΣΧΥΡΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΜΑΣ ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΑ, ΣΤΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΤΟ 15% ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΚΤΗΣΗΣ ΤΟΥΣ.
Η "Ολυμπιακή", που ήταν ο εθνικός μας αερομεταφορέας γιά πολλά χρόνια, υπήρξε το καύχημα των Ελλήνων, αλλά ταυτόχρονα και το έμβλημα της αξιοσύνης του Έλληνα, αφού επί Ωνάση συγκαταλεγόταν στις κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες του κόσμου. Υπήρξε όμως και ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της πλήρους (λίαν επιεικώς) αναξιότητας του Ελληνικού κράτους, αφού επί των ημερών του, απ' όταν ανέλαβε τις τύχες της, απαξιώθηκε και καταχρεώθηκε στο μέγιστο βαθμό, με αποκορύφωμα το κλείσιμό της το 2009, ως αναπότρεπτη κατάληξη, αφού μόνο προς την ΕΕ ώφειλε πάνω από 600 εκατ. ευρώ πρόστιμα (λόγω παράνομων κρατικών χρηματοδοτήσεων που είχαν επιδικασθεί). Η τελευταία πράξη, του τέλους της "Ολυμπιακής", ολοκληρώθηκε πρόσφατα και είναι και αυτή ένα εξ ίσου κραυγαλέο παράδειγμα αναξιότητας(;), αποσύνθεσης και εγκληματικής συμπεριφοράς, εναντίον των πολιτών του, του Ελληνικού "κράτους".
Ας πάρουμε όμως την ιστορία από την αρχή. Την περίοδο 1997-1999 (εποχή ακόμη παχιών αγελάδων, μιζών κλπ.) αγοράστηκαν από την "Ολυμπιακή" 4 "Airbus 340-300", προς περίπου 200 εκατ. ευρώ το καθένα. Όταν έκλεισε η "Ολυμπιακή" και ενώ ακόμη τα αεροπλάνα ήταν αξιόπλοα, είχε εκτιμηθεί η αξία τους στα 180 εκατ. ευρώ. Kατά τον πρώτο διεθνή διαγωνισμό που προκηρύχθηκε
στο τέλος του 2009, η πλειοδότρια εταιρία (Cirrus International)
είχε προσφέρει το ποσό των 97 εκατ. δολαρίων, αλλά απέσυρε το ενδιαφέρον της και στη συνέχεια ο διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος
τον Δεκέμβριο του 2010 και αποφασίστηκε η επαναπροκήρυξή του. Τότε όμως αρχίζουν ...τα περιέργα (και ύποπτα;) και η υπόθεση της πώλησης των 4 Airbus, δεν ανατίθεται στην
εκκαθαριστική εταιρία “Ολυμπιακές Αερογραμμές”, αλλά στη "Lazard", η οποία εν τέλει, άφησε να καθυστερήσει η διαδικασία και να απαξιωθούν τα
αεροπλάνα, βάζοντας το κράτος, εκτός των άλλων, να πληρώνει και από πάνω πανάκριβα γιά ...τη διατήρησή τους (συντήρηση, στάθμευση κλπ.). Η κατάληξη να πωληθούν τελικώς, ως μη αξιόπλοα πλέον, γιά παλιοσίδερα στη τιμή των 30 εκατ. ευρώ περίπου και τα τέσσερα! ...Ένα ακόμη χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός (διεφθαρμένου) κράτους που πληρώνει μεσάζοντες γιά να απαξιώσουν την περιουσία του, με κατάληξη να την πουλήσει γιά "ένα κομμάτι ψωμί"...
Τραγικός επίλογος ενός κράτους και ενός συμβόλου του... Ας είναι και η αυλαία όλης αυτής της "ιστορίας" που δεν αξίζει στην Ελλάδα μας.
Σχετικό, του τραγικού αυτού επιλόγου του εμβληματικού εθνικού μας αερομεταφορέα, είναι και το ρεπορτάζ του BBC, στο βίντεο που ακολουθεί (κάντε "κλικ" στο παρακάτω σύνδεσμο).
http://www.youtube.com/watch?v=iLj3a3pMkq8
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου